5/02/2010

today before tomorrow

bismillahirrahmanirrahim

hari ni, pagi terasa lain dari biasa. kesegaran yang saya rasakan.. hhmm memang menambah kenikmatan yang sudah sedia ada dan tak terkira banyaknya. alhamdulillah, masih ada lagi nyawa ini saya pinjam dariNya bermakna masih ada kesempatan yang Dia sediakan buat hambaNya yang hina ini memperbetulkan diri. terima kasih Ya Allah.

pagi tadi usai solat Subuh, saya duduk di koridor rumah. melihatkan langit yang luas dan tumbuh-tumbuhan yang menghijau mengelilingi perkarangan tempat kediaman saya. benar, ianya membawa inspirasi dalam hidup saya. udara waktu subuh sebegitu sungguh berbeza dengan waktu siang hari. terasa ada angin sejuk nyaman yang meniup tubuh. langit yang nampak sedikit kemerahan subhanallah begitu cantik sekali.

tiba-tiba, hati bagai dipagut sayu mengenangkan banyaknya hari-hari semalam yang dilalui tanpa mengingatiNya. Ya Allah, ampunilah hamba.

 He who create us, He knows what will be the best for us. thank you Allah.

p/s: semoga inspirasi ini berguna untuk saya manfaatkan di hari kemudian insya-Allah. may Allah bless.

No comments: