4/25/2010

where am i?

i'm curious about myself right now

bila saya jalan-jalan and baca blog orang lain yang bagus-bagus, terasa saya telalu kecil dan kerdil. saya bukan seorang yang 'alim macam yang lain, tapi saya teringin nak jadi macam diorang. saya bukan perempuan bertudung labuh, bukan jugak yang terlalu baik.. yang sesuai dikategorikan sebagai yang baik di sisi-Nya. saya lihat macamana jauhnya beza antara saya dengan mereka. saya dapat lihat juga betapa saya ni masih banyak kekurangan nak dibandingkan dengan orang lain. bukan saya tak bersyukur jadi diri saya sendiri, tapi saya terasa agak sedih sebab terlalu banyak mengingati dunia berbanding akhirat. Ya Allah, di manakah saya? huu.

banyak blog yang saya jumpa yang sentiasa mengingatkan pembacanya tentang Dia. alhamdulillah, masih wujud hamba Allah yang sebegini di kalangan remaja zaman sekarang. sejujurnya, saya memang seorang yang tak terlalu bagus dalam agama.. tapi saya suka dengan sesuatu macam ni. susah untuk saya gambarkan perasaan saya sekarang. saya pun tak tahu kenapa, bila saya lihat anak-anak remaja teruna ke masjid beramai-ramai terasa seolah hati ni riang ceria. terasa islam tu masih wujud dalam hati mereka da insya-Allah saya juga. bila dengar orang baca quran, terasa lapang dada hingga masalah yang bermain di minda lari entah ke mana. dha'ifnya saya, kerdilnya saya, hinanya saya. tak terbayang betapa jauhnya saya dari Dia. air mata ni seakan ingin mengalir keluar demi melepaskan kesedihan ni. Ya Allah, ingin sekali saya tahu.. di manakah saya? apakah ruang masih ada buat saya bertamu di sisiMu? masihkah Kau mahu menerima hambaMu yang terlalu hina ini? and here, i'm crying alone.

please, saya perlukan seseorang untuk bawa say kembali ke jalan yang sebenarnya. saya perlukan seseorang yang boleh membimbing saya ke arah yang sebetulnya. saya perlukan seseorang yang boleh sentiasa mengingatkan saya padaNya. sejujurnya, ini perasan saya saat ni. wallahua'lam.

p/s: minta maaf kawan-kawan sebab tak mampu jadi kawan yang baik, yang mampu menegur dan menasihati. saya memang penakut, hope sangat dapat jadi kawan yang boleh membimbing untukkebaikan dunia akhirat. aminn insya-Allah.

3 comments:

.huda. said...

mayam!! awak xpyh rase sdeyh ke ape, it's act you yang change peoples thinking about evrything! awk byk bimbing kte sjk kte knl. thanx a lot. kte harap we'll stay frenz 4ever!! huuuu,,

SAYANG AWAK

aurora said...

PIKIRAN KITE SAME FAIDA!

CIK M said...

huda: insya-Allah kte kwn smpai bila2. hee.

mardhah: hhmm, dh nma pn sma. hah hah.

huu~