10/19/2009

tak suka lelaki perasan!

actually,aku tak suka bila aku rasa tak sukakan sesuatu.tapi setiap manusia ada tahap kesabaran masing2 kan?aku tak suka betul sikap lelaki yang perasan.sebenarnya perasan tu mungkinlah boleh dikatakan agak normallah.tapi ada sesetengah orang perasan melampau-lampau.dahlah perasan orang suka kat dia,lepas tu perasan bagus pulak..

1.dia perasan orang suka kat dia
2.dia bagitau kawan2 dia.bangga sangatlah ada orang suka kat dia
3.dia kutuk2 perempuan tu.cakap perempuan tu kononnya tak layak untuk dia yang perasan handsome.huh..
4.bila jumpa perempuan tu dia tunjuk lagak yang boleh buat orang rasa jengkel
5.lagi satu,dia tunjuk 'gah' depan perempuan tu
6.buat perempuan tu makin tertarik dengan dia
7.bila perempuan tu betul2 dah ada hati dengan dia,dia tinggalkan perempuan tu

huh,tolonglah lelaki macam ni.aku bukannya tak suka 'orangnya',tapi aku tak suka perangainya.aku tak suka nak benci2 orang.serius aku tak suka.tapi ada satu tahap aku rasa meluat tengok orang yang buat perangai macam ni.meluat sangat.aku tulis semua ni,tak semestinya benda ni jadi kat aku.saje je aku nak bagitau orang yang aku tak suka orang perangai macam ni sebab aku pernah tengok betapa kesiannya perempuan yang dipermainkan oleh lelaki macam tu.kalau iya pun,janganlah sampai menyakitkan hati orang.pleaselah,ramai lagi lelaki yang bagus2 kat luar sana.bukan 'awak' sorang aje okeee!kalau muke aje lawa,perangai macam ape tak jadi jugak.aku bukannya apa,sape tak geram bila kawan sendiri dibuat begitu.haishh,aku cuma berharap lelaki tu sedar jugak kesilapan dia satu hari nanti.aku doakan dia berubah dan menghargai setiap perasaan orang di sekeliling dia.hurm,baru rasa oke sikit bila dah lepaskan segala-galanya kat sini.at least aku tak mengutuk dia.aku tak mention nama dia kat sini.yang paling penting sekali,aku dah lepaskan segala2 rasa geram dan tak puas hati aku.Ya Allah,berilah kami semua petunjuk dan hidayahMu.jangan biar kami menjadi hambaMu yang juga menjadi perosak kesucian sebuah cinta dan kasih sayang.sesungguhnya kami ini hamba2Mu yang hina Ya Allah,hina dan kerdil.aku juga manusia biasa yang punya kekuranganku sendiri.tetapi aku mohon,andai kekurangan itu perlu untuk kami ubah,tunjukkanlah kami jalanMu.permudahkanlah jalan hidup kami,Ya Allah.amiin Ya Mujiiib,Ya Rabbal Aaalamiiinnn,amiiinnnnn..


10 comments:

fee.daa.oh said...

FAIDAH///SAPA laki persn tuh yerk???? sharelah share lah ahaaa

misfaida said...

tpi daos tak kenal die lar..
bukan dak uia..
yg psti dia mmg mnggeramkn..
huh..

heeeee~

fee.daa.oh said...

sabr ye..faidah ehe...gedik je laki persan haaa

misfaida said...

mmg gedix..
hahha..
anyway,thanks..
klu blh nk aje kte pegi mrh laki tu..
tpi xnklah..
kte cuma mmp doakn smg dia sdr jgk stu hri nnt..

aminnn,insya-Allah~

fee.daa.oh said...

yupz..u go gurlsss haha :)..sabr je k...btw.faidahhe harap dpt jumpa di sem22 nnti k.amin..

misfaida said...

yep,go go!
isya-Allah kta jmp lgi..

basya~

iLaSyaMILaH said...

faida,mila pon stju ngan pe yang faida..
hehe..
btw,hope 2 c u on sem2...
huv a nice day!!

misfaida said...

thanks mila..
hope jgk blh jmp lgi di sem 2..
utk mila pn,have a nice dy..

huhhu~

.huda. said...

gheez...
garangnyaaa!!

haha

sape sape
kte knl x, hm

luv luv~

misfaida said...

hahha..
nilah kte bila marah..
hhmm,xde..
huda x knl diorg..

miss ya~