10/23/2009

saya cikgu sifir dua

*aku ada sorang adik lelaki
aku sayang dia
sayang sangat sangat kat dia
nama dia aiman
dah pernah mention nama dia sebelum ni sebenarnya
saje nak bagitau banyak banyak kali
ngee~
*minggu ni dia ada periksa
heh,periksa budak 6 tahun
*adalah satu malam ni
aku ajar dia sifir
nak bagi dia ingat sikit
nak bagi dia pandai sikit
lagipun esoknya dia ada periksa matematik
tak terbayang betapa senangnya periksa matematik budak 6 tahun
hahha
*mulanya aiman dok sibuk main game

risau aku tengok dia
dari kecil nilah kita kena semaikan rasa minat nak belajar dalam diri dia
insya-Allah niat ikhlas kita dipermudahkan Allah
then aku buatkan satu lakaran sifir dua untuk dia baca dan hafal

comel tak?
comel kan..
mulanya dia tak nak dengar cakap aku
tapi bila aku tawarkan gula-gula kat dia
terus dia cakap,,
'kakmaryam nak ajar aiman ape tadi?'
hahha,pandai tak aku?

tengoklah muka dia yang nampak tegang tu
how cuteee..
*dan akhirnya..
dia dah boleh hafal sifir dua
siap nak hafal sampai nombor 100
walaupun masih agak slow
*budak-budak..
tak lama lagi okelah tu
berkat usaha dia dan kita,insya-Allah boleh
yang penting kita ikhlas dan bersungguh-sungguh mengajar dia
dan dia juga ada keinginan nak belajar
pandai-pandailah kita bantu dia timbulkan keinginan tu
insya-Allah semuanya dalam berkat ILAHI
itu yang paling penting sekali

p/s: aiman kena tahu,kakmaryam sayangkan aiman.doa kakmaryam semoga aiman jadi seorang insan yang berguna dunia akhirat.carilah redha ILAHI,insya-Allah di situ aiman akan temui kebahagiaan..

wassalam

2 comments:

iLaSyaMILaH said...

wah...bgos2 ajar adek..hehe

misfaida said...

hehee..
saje..
isi masa cuti..

ngeee~