8/07/2010

SAYA PANDANG JE

tadi ada karnival pibg kat sekolah menengah kebangsaan abu bakar baginda, sekolah hanan (adik). saya, ummi (ibu), 'aina dan aiman (adik) pergilah singgah jenguk-jenguk sekejap.

astaghfirullahal'azim, saya tengok perilaku budak-budaknya.. pusing kanan, lelaki perempuan riang-bahagia sedang main sembur-sembur apa entah BERSAMA-SAMA. pusing kiri, lelaki perempuan lepak dekat motor sambil main tepuk sana tepuk sini. Ya Allah, inikah generasi islam akan datang yang bakal memimpin negara. saya cuma memandang. kalau ikutkan hati, nak aje saya tegur diorang. nak sangat. tapi apakan daya, kami cuma singgah sekejap and nak cepat. so saya cuma mampu memandang dengan pandangan kurang menyenangkan dari jauh. ada yang perasan ada yang tak. isyh budak-budak ni, kalau iye pun jagalah sikit perilaku. kan ramai ibu bapa yang datang, mencemarkan nama sekolah je. and the most important thing is YOU YOURSELF. secara tak langsung orang pandang lain dekat korang tau. saya teringin nak mendekati diorang and jalankan tanggungjawab saya sebagai saudara sagama, tapi tak mampu. saya pun satu hal, marah kat orang sedangkan diri sendiri lemah. isyh isyh isyh :(

kalau walid (ayah) ada sekarang, mesti walid akan tegur. walid sangat berani, sebab 'MENCEGAH' ITU PENTING. saya respect sangat kat walid bab-bab ni. hahha, i love you ummi walid! back to the story, saya risau jugak tengok suasana budak-budak sekolah ni. risaukan hanan. semoga dia kuat di sini insya-Allah.

sahabat-sahabat semua, cuba fikir balik.. kenapa Allah suruh kita jaga pergaulan?

No comments: