11/27/2010

LEPAS DAN KEMUDIAN

9 TAHUN LEPAS
saya mula pasang azam, 'satu hari nanti.. saya nak jadi pelajar uia'.

9 TAHUN KEMUDIAN
alhamdulillah, azam dah menjadi kenyataan. sekarang sedang menanti untuk masuk ke uia gombak, sebagai pelajar CIE insya-Allah.

tak sangka, sesuatu yang saya pernah kata 'saya tak minat' suatu ketika dulu.. kini jadi pilihan saya pula. itulah percaturan hidup. kita cuma mampu merancang, yang menentukan adalah DIA. DIAlah sebaik-baik perancang. jika itu perancanganNya, bermakna itulah yang terbaik untuk kita. insya-Allah, jika kita pandai memanfaatkannya. benarlah kata orang, terkadang apa yang tidak kita suka boleh jadi baik buat kita, manakala yang kita suka pula boleh jadi tidak baik buat kita. semoga pilihan ini adalah yang terbaik buat saya. jika tidak sekalipun, DIA tahu perjalanan bagaimana yang terbaik buat saya.

akhir sekali, terima kasih buat semua yang dah banyak membantu terutama umi dan walid. doakan saya boleh teruskan dengan baik. doakan saya boleh berjaya dalam redhaNya insya-Allah, dalam apa jua bidang yang bakal saya ceburi.

may Allah bless :)

8 comments:

wani itu saya said...

maryam maryam!! waaaah!!! kte same course ke??? YEAAAAAY!!! SUKE SUKE!!! :D :D :D

CIK M said...

wani: eh ye ke. alhamdulillah, hihi. tak sangka wani pun minat CIE. apapun, jumpa di uia gombak kay. tahniah wani! :D

Raji and Yeen said...

hohohoh
taw xpe ;D
ak pun pernah nk give up
xsesuai lah mcm2 lah

tapi last2 stay juga,
;D mngkin Allah berikan aku ketabahan
alhamdulillah

wani itu saya said...

thx...n congratz gak! hehe...maryaaaaaaaam...sape lagi dapat CIE? hehe

Cikbelog said...

tahniah dan selamat menempuh perjuangan ;)

blaja elok3 yea ;)

CIK M said...

fakhrur razi : hmm, betul betul. alhamdulillah. hihi, samalah kesnya ni. kte pun pernah nak tukar course, tapi tak jadi jadi jugak. adalah tu yang Allah dah susunkan untuk kita agaknya, insya-Allah itu yang terbaik. wallahua'lam :)

CIK M said...

wani : welcome wani. hmm, kte pun tak sure jugak siapa lagi yang dapat sama. sebab phone rosak, banyak contact hilang. habis semua tergendala. takpelah, adalah hikmahnya tu insya-Allah :)

CIK M said...

cikbelog : thanks a lot! insya-Allah saya akan cuba yang terbaik. may Allah bless us. amin.

:D:D:D