1/19/2010

serius la BERTUNANG??

semalam,adalah main mesej-mesej dengan bekas kawan sekolah sorang ni.tengah-tengah dok mesej tetiba die tersebut pasal nurul.nurul ni antara kawan yang rapat dengan aku jugak tyme form 4 form 5 dulu.dan dalam masa yang sama die tersebut jugak pasal bertunang.tak taulah jugak tersebut ke or sengaja sebut HEE.bertunang?mulanya aku cam terpinga-pinga jugaklah.apa halnya pulak dengan bertunang?pelikkk..

bila aku tanya dengan lebih detail,rupanya nurul kawan lama aku ni dah nak bertunang.what??!!nak bertunang??hhmm,cam terkejut badak jugaklah aku.bukannya apa,cuma rasa cam tak percaya je kawan rapat aku dulu dah jumpa jodoh dia.padahal macam baru je kitorang borak-borak pasal jodoh tyme sekolah-sekolah dulu HUHUU..

nurul:agak-agak sapelah jodoh kita nanti kan?
aku:hhmm,HAHHA klakarlah bila sebut pasal jodoh ni..
nurul:agak-agak bila kita akan kawin ek?
aku:ntahlah,cam takleh nak agak pulak.susah nak main agak-agak benda-benda macam ni HEE..
nurul:maryam mesti dapat yang bagus,baik..
aku:HAH?hakhak,camane nurul leh teka centu pulak?
nurul:sebab maryam kan ___ (takleh tulis,nanti riak HAHHA)
aku:aminnn insya-Allah.nurul pun mesti boleh dapat yang bagus-bagus jugak..
nurul:hhmm,hehee.. (tersenyum)
BLA..BLA..BLA..

and tetiba hari ni dapat tau dia dah nak bertunang dengan sorang lelaki yang dulu sama sekolah jugak dengan kitorang yang mungkin jugak aku kenal and mungkin jugak tak.sebab dengar kata,budak laki tu belajar kat sekolah yang sama dengan kitorang sampai form 3 je.then die pindah.ntah,tak tau pindah mana..

dahlah akhir tahun lepas sorang kawan aku baru kawin jugak.lelaki yang die kahwini tu pun sama sekolah ngan kitorang jugak.banyaknya yang kawin sama sekolah.HUU,betullah kalau dah jodoh tak ke mana.dekat ke..jauh ke..semuanya tak mustahil kan..?

HAHHA,apapun aku tumpang gembira.yelah,kalau dah hati saling berkenan..saling suka sama suka..eloklah dikahwinkan.tunggu lama-lama pun takut jadi lain pulak kan.so better ikatkan dulu hubungan dengan halal barulah lebih selamat.cheh,apa ni?macam orang berpengalamanlah pulak.HAKHAK..

nurul,sekarang nurul dah jumpa jodoh nurul.kalau jadi bertunanglah,kte doakan yang terbaik untuk nurul dan tak lupa jugak untuk bakal tunang nurul.cheh,padahal baru nak bertunang (tak kawin lagi pun).HAHHA,klakarlah pulak rasanya.actually rasa hiba pun ada.tak tau nak cakap cane pasal perasaan aku tyme ni.rasa cam 'ohh,dekatnyalah dah aku dengan mati..'.emm,lebih kurang centulah..

may Allah bless you kawan..

p/s:when the old memories come into my mind,i just like wanna say 'i miss them so much'..

No comments: