1/01/2010

ruFAIDA..??

apa maksud rufaida?soalan yang pernah aku tujukan pada ayah aku masa kecik kecik dulu.heh heh..

dulu tyme sekolah menengah,orang cuma kenal aku dengan nama maryam.tak pernah ada orang panggil aku rufaida or faida except arwah nenek aku.itu satu-satunya insan yang panggil aku dengan nama rufaida buat masa tu.tapi lepas arwah meninggal,nama tu bagaikan terkubur bersama(sob sob).cheh,tetiba emo..

so,masa tu aku terfikir..adakah satu hari nanti akan ada orang panggil aku rufaida lagi?pernah jugak aku rasa ianya mustahil sebab orang pun lebih mudah ingat aku dengan nama 'maryam'.tapi betul ke ianya mustahil..?

aku teringin sangat nak orang panggil aku rufaida coz maksud faida berkait dengan 'berfaedah'.kan orang cakap nama kita cam doa orang pada kita.so bagi aku kalau orang panggil aku dengan panggilan faida,mungkin aku boleh jadi seorang yang bawa faedah pada orang lain.tak lupa jugak pada diri sendiri.dan aku nak jadi seorang yang berfaedah.harm even everywhere i am.sebab tulah..

and today..

majority of my friends call me either 'rufaida' or 'faida'.mulanya sukar jugak untuk aku percaya,tapi bila fikir balik dalam dalam..tak semua yang kita anggap mustahil benar benar mustahil kalau dah itu kehendak ALLAH.betul tak?

wallahua'lam

p/s:aku hargai nama maryam dan aku jugak hargai nama rufaida.kerana,keduanya bersatu untuk membentuk 'aku' sampai kini.anyway,tenks to both names..

5 comments:

fee.daa.oh said...

daos nak faidah ..sebgi RUFAI leh tak?? aha..just kiding ha,...

nama MRYAM RUFAIDAH sngt indah ahaha :)

misfaida said...

rufai???
ahha,peliknya..
tau gurau..
btw,nama tu parents kte kan yg pilih..
mestilah sweet..
tenks kayyy..

tenks tenks~

hanan said...

rufaida tu maksudnya rufaida lah!!hhe

misfaida said...

mmglah rufaida tu rufaida
tpi mksd die dlm versi melayu laen
hukhuk.

ngee~

RUFAIDA said...

Rufaida jururawat pertama di dunia..