3/07/2014

RUMORS

Lately, few of my friends asked me if it is true that i am engaged already and bakal berkahwin dalam masa terdekat. I'm quite shocked asalnya, mana tak terkejut bila dengar cerita dari orang kata diri sendiri dah bertunang. Kelakar pulak rasanya. Calon pun takde lagi, entah macamana rumors macam tu boleh jadi. Asalnya saya tak ambil kisah sangat bila seorang je yang bertanya, jawab jelah mana ada. Tapi bila ramai pulak yang bertanya rasa nak tau jugak diorang ni dengar khabar angin ni dari siapa. Tapi bila tanya diorang taknak kasitau siapa. Saya bukan nak marah pun hehe, cuma teringin nak tau macamana dia dapat idea saya dah bertunang sedangkan saya sendiri belum ada apa-apa berkait ke arah tu. Rasa kelakar pulak haha.


Tak mustahil jugak ada orang nampak saya dengan abang saya tengah berdua jadi mereka fikir saya ni dah ke arah itu. Maklumlah, abang pun uia. Kadang-kadang bila jumpa kat kaed atau engin tu, borak bukan main mesra, dah abang sendiri, borak macam biasalah haha. Possible jugak orang salah faham dari situ.



Tapi bila orang kata saya dah nak kawin tu, saya aminkan je dalam hati. Mana tau kata-kata diorang jadi doa dan jodoh saya dah dekat insyaAllah :)



Cuma pada kawan-kawan yang dengar rumors tu, saya cuma nak nyatakan yang rumors tu tak betul pun. Masakan boleh bertunang jika calon pun belum ada. Sampai adik pun terkejut dengar. Boleh pulak sampai macam tu. Haha.



Well, things happen for a reason. Takde yang kebetulan dalam hidup ni. Sekecil mana pun sesuatu peristiwa dalam hidup, Allah jadikannya berlaku dengan membawa sebabnya yang tersendiri. Peristiwa itu mungkin pahit, tapi penhujungnya insyaAllah manis. Semoga keyakinan kita pada qada' dan qadar Allah melebihi keegoan kita untuk melihat sesuatu kejadian dengan sangka baik pada Allah. Jangan ego nak melihat ujian itu sebagai mujahadah. Hidup ini satu mujahadah, jika kita tabah dengan kepahitan di sini, kemanisan yang lebih lagi menanti di sana. Tapi saya pun tahu, bukan mudah. It takes courage, so try to have belief that whatever happen, He will bring us through it, fikir macam tu pun dah boleh topup kekuatan. InsyaAllah, you can go through it well. Have trust in Him dear :)

No comments: