2/23/2011

CHANGES NEED SACRIFICE

when you say you wanna change, from a worse person to a better and better and better person, means you are ready to face whatever test'll be given to you. yup, get ready for a test. test untuk uji sejauh mana kita nekad untuk berubah. Allah takkan biar kita cakap kita seorang muslim yang bertaqwa tanpa menduga sekuat mana iman kita. biasalah, perubahan perlukan pengorbanan. dan kadang-kadang kita terpaksa korbankan keegoan kita. that's a real changes, apa pun jadi on the future still tak boleh gugat keinginan kita tu. tapi saya pun akui, itu bukan sesuatu yang mudah. sangat sukar, saya faham sebab saya pernah laluinya jugak.



buat sahabat seperjuangan yang mengalami kepayahan ni, saya nasihatkan supaya teguhkan pendirian. at the beginning je akan rasa pelik, tapi insya-Allah things will get better time by time. Allah pun suka jika hambaNya benar-benar nak berubah, sebab tu DIA sediakan sedikit cubaan untuk kuatkan kita memandangkan kemungkinan besar banyak lagi cubaan lain yang bakal kita hadapi akan datang. DIA nak kita jadi hambaNya yang kuat. kuat demi kasihNya, dan kuat demi redhaNya. so be tough friend! jangan rasa lemah. trust HIM, DIA ada dengan kita selagi kita ingatiNya sentiasa. sesungguhnya Allah sayangkan hambaNya yang sabar. hadiah istimewa ada disediakanNya di hujung jalan dugaan.

IT'S ABOUT LOVE
IT'S ABOUT COMPASSION
IT'S ABOUT KINDNESS AND FAITH

IT HAS NOTHING TO DO WITH LUCK
YOU GET WHAT YOU GIVE
SO GIVE GOOD



may Allah bless :)

2 comments:

.huda. said...

waaaaa,, tersentuh lagi baca niiiiieeeeee


thanx mayam!


selalu2 lah nasihat kte kayyyy

CIK M said...

huda : insya-Allah. apa-apa story je kat kte k. insya-Allah kte akan cuba jadi kawan yang mampu mendengar and menasihat dengan baik :)