4/24/2010

you must know why

kawan-kawan selalu ingat saya suka balik rumah hujung minggu just to be at home. huhuu, kadang-kadang terfikir jugak kenapa reason tu terlalu simple. it's complicated actually. saya tak tahu kenapa mood saya akan jadi kurang baik kalau tak balik rumah setiap hujung minggu. bagi saya, dengan pulang ke rumah semangat saya bagai disuntik kembali. sebab lainnya mungkin rumah saya dekat dengan uia. but itu just sebab sampingan je. seriously, sebab utamanya is that i want to meet them. umi, walid, aiman, and others.

tak kisahlah orang nak kata apa pun setiap kali saya balik, tapi tulah.. yang penting saya dapat jumpa parents saya. saya nak pastikan mereka sentiasa okey. saya boleh je sebenarnya kalau tak balik pun, cuma rasa tertekan pasti akan timbul  HAHHA, apalah perangai macam ni. macam manalah kat gombak nanti kan? adoyai.

disebabkan aiman pun baru balik hospital, saya rasa lebih rindu nak balik. saya rindukan saat kami berkumpul ramai-ramai macam dulu. umi ada, aiman ada, walid ada, and semualah. i miss that moment damn much.

that's why saya tak nak fikir and malas nak fikir pasal lelaki or what so ever buat masa ni. terasa rugi masa dengan family kan. lagipun, terseksa rasanya bila kita sayangkan seorang lelaki pada waktu yang salah. saya dah tak sanggup untuk mengulangi kesilapan dulu. so better tak payah nak susah-susah fikir pasal hal-hal cinta ni time tengah belajar. susah tau lagi-lagi bagi lelaki. kalau cinta tu datang sendiri nak buat macam mana kan, itu lainlah. tapi tulah, kita selalu salah gunakan perasaan tu. huh, apa-apa jelah. kalau sebut soal ni memang rasa macam nak cakap banyak. so baik berhenti sampai sini je. pesanan terakhir; pasangan yang baik takkan biar kita jaga diri kita dari perbuatan yang tak baik dengan orang lain sahaja tapi dengan dia jugak. dia akan jaga kita dari semua sudut. so carilah pasangan itu bila dah tiba masanya dan caranya biarlah betul. islam tak pernah halang kita dari merasai perasaan tu. yakinlah, apa yang dah Allah gariskan tu adalah apa yang terbaik untuk kita. may Allah bless.

p/s: kebahagiaan mereka adalah kebahagiaan saya. moga kasih antara kami mendapat berkat diMu Ya Allah. may Allah give us the right happiness. 

4 comments:

.huda. said...

hohho

agk r,, cane la klau kat gombak nti. huuu,

CIK M said...

habislah kita huda. tapi gombak kira oke lagilah compared to kuantan, kesian fatim. hahha.

.huda. said...

bileka awk nk balik uia nieh??? still o9?? hakhak

CIK M said...

kejap lagi insya-Allah, dlm kul 9 lebih centu kot. hehee..