3/24/2012

THE PATH YOU CHOOSE TO CHOOSE

Just few days ago, i got this kind of great confusion regarding this major course i'm taking. As written in the previous post, hmm you could imagine it, i guess. But it's okay if you can't hehe. Wether it is actually really complicated, or i am the one who make it seem complicated. I'm not sure myself.


Tapi alhamdulillah, atas bantuan-Nya, saya mampu tenangkan diri dan kuatkan semangat yang hampir pudar ni kembali. Alhamdulillah juga, Allah beri saya kekuatan dan semangat lagi untuik memotivasi diri dan bangkit semula. Walaupun saya belum pasti apa lagi yang menanti di hadapan, saya tak boleh jadikan bayangan saya sendiri sebagai penghalang untuk saya berjaya. Saya kena terus kuat, biarpun yang menanti di hadapan mungkin lebih mencabar, lebih berat. Saya perlu untuk terus kuat. Supaya jihad ini kelak terlaksana. Insya-Allah, jihad yang bakal terlaksana kerana-Nya.


Ujian yang datang umpama surat dari Allah. Surat yang menyatakan kasih-Nya masih ada buat kita. Bahawa DIA masih mengasihi kita. Jika ingin merasai kemanisan kasih-Nya lebih dalam, balaslah surat itu dengan jawapan kesabaran. Terima dengan redha setiap yang terjadi. Muhasabah kembali, renung kembali. Mungkin ada yang terkurang dalam kita melaksanakan ibadah kepada-Nya. 




Wallahua'lam.


JALANMU MUNGKIN KELIHATAN SUKAR, TAPI INSYA-ALLAH AKAN MENJADI MUDAH JIKA KAMU YAKIN, 'DIA' ADA BERSAMA :)


ENGINEERING POSSIBLE. Insya-Allah.

4 comments:

wani itu saya said...

maryaaaaam... janganla keluar CIE... i'm so lonelyyyyyy... uhuk2 ='(

aurora said...

fai2.....aku pon selalu terpikir nak kuar cie...tapi ak masih syg..aku cume takut aku takleh catchup je...tu je..

CIK M said...

Wani : Insya-Allah tak. Cuma kadang2 rasa tak layak je. Jangan risau k :)

CIK M said...

Yamilala : Hmm kte faham. Entahlah mardhiah, kte nak cie, tapi kte tak sure kte layak ke tak. But don't worry, i'm not giving this up yet. Insya-Allah, will not hehe. Hopefully so :)