3/30/2012

DIA DATANG ADA MAKNA

Kelmarin, saya demam. Mulanya sakit tekak and batuk je. Tak sangka boleh sampai demam. Dah agak lama saya tak demam panas macam tu. Sampai urat-urat sendi semua rasa tak bermaya. Kepala pun sakit berdenyut-denyut. Mata pedih, lidah rasa payau, tekak sakit, badan lenguh-lenguh. Semuanya serba tak kena. Terbaring jelah jawabnya. Memang jarang sebenarnya saya jadi macam ni.


Tapi alhamdulillah, syukur sangat. Start semalam, keadaan saya dah bertambah baik sampai ke hari ni. Walaupun sakit kepala belum hilang, tapi alhamdulillah dah banyak yang berkurang.




Saya yakin, kesakitan ini datang membawa makna. DIA lebih tahu sebab dan musababnya. DIA susun ini semua pasti bersama hikmah yang tersendiri yang mungkin saya sendiri tak mampu menjangka. Biarlah sakit sebentar, jika benar dengan kesakitan ini dosa-dosa yang kian membiak dalam hati terhapus semua. Insya-Allah.


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :
“Tiada seorang mukmin yang rasa sakit, kelelahan (kepayahan), diserang penyakit atau kesedihan (kesusahan) sampai duri yang menusuk (tubuhnya) kecuali dengan itu Allah menghapus dosa-dosanya.”
(Hadis riwayat Bukhari) 


HATI LEBIH KUAT BILA JANJI ALLAH MENYAPA, MEMUJUK :)
Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita. Amin.

No comments: