9/09/2012

DISTANCE BETWEEN US

Baru ni saya dapat berita seorang teman sekolah saya yang boleh dikatakan antara yang rapat sangat dengan saya dulu akan sambung belajar ke uk insya-Allah. Dia akan sambung degree di sana, and ditanggung mara. Alhamdulillah, saya tumpang gembira dengar berita tu.


Tapi dalam masa yang sama, rasa sebak pun ada. Teringat rapatnya kitorang time form 1 sampai form 3 dulu. Even sampai sekarang pun kitorang selalu jugak keluar jalan sama-sama. Saya tahu saya rasa sebak sebab saya sayangkan dia. Walaupun kami dah tak mampu untuk jumpa selalu tiap hari macam dulu, tapi kami tetap dekat antara satu sama lain. Hati kami terasa dekat.


Saya gembira dia dapat sambung belajar di sana, tapi dalam masa yang sama, saya rasa sayu jugak bila terkenang yang dia akan pergi jauh. Masing-masing semakin jauh membawa haluan masing-masing dalam hidup. Hari dulu kita begitu dekat, tapi hari ni dah lain. Dia akan pergi jauh, dan saya pun akan bawa haluan saya sendiri.


Walaubagaimanapun, ukhuwah ni akan kami jaga dan pelihara. Supaya bukan jarak yang menentukan dekat atau jauh ikatan antara kami, tapi punca kekuatan ikatan ini, yakni Allah SWT. Insya-Allah, jika hubungan ini tercipta elok keranaNya, kekallah ia sampai ke syurga. Amin.


With full of love specially for you, dayang :)

2 comments:

kEmBaRa said...

assalamualaikum...
setiap ujian, merupakan tarbiah untuk kita...
la tahzan ukhti..:)

CIK M said...

Alhamdulillah, Allah Maha Pengasih Maha Penyayang. Betul, takkan ada suatu pun yang Dia rencanakan itu sia-sia. Things happen for a reason, just believe, and insya-Allah i will. Tq adha :)