4/26/2011

DIET PUNYA PASAL

sekarang, saya tengah mencuba diet atkins yang mana no carbohydrates are allowed. paling banyak pun 20 gram per day. memang tak makan nasilah jawabnya, hihi. diet kali ni agak menguji kesabaranlah. time diet nilah, macam-macam jenis makanan pulak yang ada depan mata. sangatlaaaaah perlukan kesabaran. padahalnya hari ni baru masuk hari ketiga saya amalkan diet ni. tapi serius diet ni menjadi. ada kawan saya yang baru cuba 5 hari dah turun sampai lebih kurang 5kg. tu yang semangat saya nak cuba jugak tu. haha. tapi memang kena kuatla. kalau tak kuat dah lama langgar pantang larangnya. ceh, pantang larang? heheh, bukanlah pantang larang apa, cuma ada banyak jugaklah makanan yang tak boleh diambil. yang berkarbohidrat, yang manis, and banyak lagi. tapi bila ingat balik macamana orang yang promote cara ni boleh kurus dari segemuk-gemuknya, dapat jugaklah sikit kekuatan. hehe.

to mardhiah, don't worry okay. even sedih sebab tak dapat makan kerepek *haha*, kte akan cuba sampai ke akhir insya-Allah. sampai capai target. mardhiah boleh, means kte pun boleh. tapi memang tak boleh nafi, sedih jugaklah takleh makan kerepek tu. huhu.

bagi yang teringin nak menguruskan badan, saya syorkan cara ni. memang ramai yang dah buktikan keberkesanannya. untuk tahu lebih lanjut tentang diet atkins, sila ke blog taknakgemuk. ingat, baca dari post awal sekali. dari bab satu, supaya anda tahu secara menyeluruh tentang diet ni. apa yang boleh makan, apa yang tak boleh and sebagainyalah. semoga berjaya :)

ni ada gambar tuan punya blog 'taknakgemuk' tu. macamana dia berubah lepas dia mengmalkan diet atkins.

SEBELUM


SELEPAS


credits to : dzulfikri zulkifle
MARYAM, BE STRONG! BASYA! hehe :P

2 comments:

aurora said...

yup2!! aja2 fighting! 2 minggu je....

CIK M said...

hmm *angguk*. tapi kte mungkin seminggu je kot. ehehe :P